بلاگ

نوشته بلاگ

نگهداری از طوطی

انواع پرنده، از علاقه‌مندی‌های مردم برای نگهداری به عنوان حيوانات خانگی است. با اين وجود، نگهداری از پرندگان مسئوليت‌هایی را ايجاد می‌كند.

اگر پرندگان در شرايطی سالم نگهداری شوند، (پرندگان كوچكتر۱۰ سال و بسیاری از طوطی‌ها تا ۶۰ سالگی) زنده خواهند ماند. بنابراين بسيار مهم است كه بدانید که نسبت به سلامت پرندگان خود تعهدی مادام العمر دارید. پرندگان را می‌توان حيواناتی نسبتا مقاوم دانست، اما صاحبانشان بايد آنها را برای معاينات دوره‌ای معمولی و معاينات ساليانه نزد دکتر دامپزشك توانا ببرند.

قفس طوطی

با توجه به اين‌ كه اكثر پرندگان بيشتر دوران حيات خود را در داخل قفس می‌گذرانند، به عنوان كمترين نياز به فضای كافی برای گشودن بال‌های خود نياز دارند. فنچ ها و ساير گونه‌های كوچك پرندگان به فضای كافی (ميله‌های چوبی كه در قفس تعبيه مي‌شود) نياز دارند تا از يك مكان به مكان دیگر در داخل قفس پرواز نمايند، قفس بايد بالاتر از كف در گوشه‌ای نگه داشته شود يا از يك قالب به نحوی مطمئن و ايمن آويزان گردد.

باد و استنشاق هوای آلوده می‌تواند آسيب‌های جدی به پرندگان وارد كند، بنابراين قفس‌ها نبايد نزديك به پنجره‌های باز قرار داده شوند. بسياری از قفس‌ها دارای چوب هایی برای نشستن پرندگان روی آنها هستند، اما از آنجا كه پرندگان آنها را گاز مي‌گيرند، بهتر است آنها را با چوب‌های طبيعی فاقد مواد شيميایی تعويض كرد. استفاده از اسباب بازی‌ های بدون خطر نيز برای سر ذوق آوردن پرندگان امری مهم است.

سبد خرید